Nico Hülkenberg levert prompt. Hier vind je nieuws over het Formule 1-seizoen 2020.

Nico Hülkenberg maakte tien jaar deel uit van de Formule 1. De 33-jarige kon de grote successen in de topklasse van de motorsport niet vieren, maar hij deed het wel Hij had de cockpit lange tijd veilig. Nu vecht hij voor zijn terugkeer – en indirect ook voor Duitsland om vertegenwoordigd te blijven in de Formule 1. Sinds het begin van de jaren negentig zijn Duitse Formule 1-fans verheugd dat ten minste één landgenoot streed om de wereldtitel en een paar anderen in teams op het middenveld. Maar al snel kon Duitsland helemaal niet meer vertegenwoordigd zijn in de topklasse van de autosport. De racecircuits van de Nürburgring en Hockenheim zijn al van de racekalender verwijderd vanwege de onhaalbare financiële inspanningen. De Nürburgring keert dit jaar terug – maar alleen vanwege de coronapandemie, waardoor het Formule 1-circus niet naar Shanghai, Mexico-Stad of Singapore kan reizen.

Een soortgelijk lot overkwam ook Nico Hülkenberg, die simpelweg zijn comeback vierde vanwege de coronacrisis. De oude veteraan verliet eigenlijk onvrijwillig de Formule 1 na het vorige seizoen omdat zijn cockpit in het Renault-team werd bezet door het aanstormend talent Esteban Ocon. Tot ongenoegen van veel fans buiten de Duitse grenzen kon Hülkenberg geen plaats krijgen in een ander team – ook al weten de wedstrijdleiders van zijn talent. Dat werd de afgelopen weken duidelijk toen Racing Point op zoek was naar een vervanger voor de korte termijn voor Sergio Perez, die last had van Corona. Het raceteam nam onmiddellijk contact op met Hülkenberg die, zonder enige voorbereiding, een zeer goede prestatie neerzette tijdens de twee Grand Prix in Silverstone, waaronder een derde plaats op de grid in het tweede weekend.

Hülkenberg heeft een lange relatie met het raceteam, dat voorheen Force India heette. Na zijn debuut voor Williams in 2010, werd hij door Williams ingehuurd als test- en reservecoureur en werd hij gepromoveerd tot dienstdoende coureur in 2012. Na een onderbreking van een jaar bij Sauber, keerde Hülkenberg terug naar Force India en reed daar tot 2016, voordat hij drie jaar voor Renault werkte. Van Hülkenberg werd altijd gezegd dat hij een goede basissnelheid had en vooral een rustige rijstijl. Het feit dat hij in 2015 naadloos aansloot bij de Porsche-langeafstandscoureurs en de 24-uursrace van Le Mans won, was een duidelijk bewijs dat Hülkenberg een goed begrip heeft van hoe een auto niet alleen snel, maar ook consequent wordt bestuurd. wordt.

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *