Vettel eindigde slechts twaalfde op Silverstone. Hier is nieuws over het Formule 1-seizoen 2020.

Dus ja. Het chassis van de Formule 1 Ferrari van Vettel was beschadigd. De viervoudig wereldkampioen doet nu mee aan een nieuwe. Een nieuwe uitdaging wacht hem en zelfs titelverdediger Lewis Hamilton in Spanje. Haar naam is niet Verstappen. Ferrari neemt het laatste redmiddel: de Scuderia verandert het chassis van de verlammende Formule 1-raceauto van Sebastian Vettel. In de analyse na de race op Silverstone merkten ze een kleine fout op, zei chassis-hoofdingenieur Simone Resta woensdag. De schade is veroorzaakt door een zware impact op de stoepranden. Zelfs na de rampzalige prestatie van Vettel afgelopen zondag had teambaas Mattia Binotto, die ook onder druk stond, een mogelijke wijziging van het chassis niet uitgesloten.

In de vooruitblik op de Spaanse Grand Prix aanstaande zondag (15.10 uur / Sky en RTL) had hij niets te zeggen, Vettel gaf geen commentaar op het nieuwe chassis van zijn “Red Goddess” . Resta zei: “Het zou niet veel invloed hebben op de prestaties, maar het was de logische keuze.” Het valt nog te bezien hoe hoog de legitieme hoop op verbetering kan zijn. Vettel gebruikte de minipauze na de hernieuwde frustratierace op Silverstone met een twaalfde plaats afgelopen zondag om diep adem te halen met een gezin op een voormalig landgoed in Zwitserland en zeker om de geest wat af te koelen. Meest recentelijk had hij openlijk kritiek geuit op het team via de radio nadat hij volgens hem te vroeg banden had verwisseld. Het nieuwe chassis moet de U-bocht uit de doodlopende weg halen. Vettel haalde tien punten uit de voorgaande vijf races. 130 zou mogelijk zijn geweest. Teamgenoot Charles Leclerc heeft nog 45 punten. Deskundigen wezen onlangs op een mogelijke oplossing voor een chassiswijziging in de racewagen van Vettel. Vettel kon gewoon niet zo slecht rijden, dus de tenor. De wereldkampioen van 2016, Nico Rosberg, ziet de problemen meer bij de auto dan bij de coureur.

“Ik probeer alles wat ik kan. Ik sta ’s ochtends op en probeer het positieve te zien”, zei Vettel zelf, voordat de chassiswijziging werd bevestigd. Hij is er zeker van dat het tij ooit zal keren. Maar nu al? Al op het parcours dat in februari de zwakke punten van de SF 1000 voor het seizoen met de 1.000. Genadeloos onthulde races van het traditionele Italiaanse merk in de Formule 1? Resta’s andere woorden vallen niet noodzakelijkerwijs in de categorie die het vertrouwen vergroot. “We komen aan in Barcelona wetende dat het geen gemakkelijk weekend voor ons zal worden”, zei de 49-jarige ingenieur. Het grootste verschil met de tests van ongeveer zes maanden geleden zal niet een prestatieversprong zijn van de Ferrari-motor, die dit jaar te zwak is, maar een andere die alle tien teams en alle 20 coureurs treft. De hitte. Rond de 30 graden, overwegend zonnig. Het reeds slijtende asfalt van het Circuit de Barcelona-Catalunya wordt een paar graden warmer.

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *