Is jouw bedrijf nog niet actief op sociale media? Dan is het nu de tijd om er iets aan te gaan doen. Tegenwoordig zijn er ontzettend veel bedrijven en de concurrentie is moordend. Sociale media geeft je de kans om jouw bedrijf te onderscheiden van de concurrenten en meer potentiële klanten te bereiken. Naast online marketing moet je dus ook aan social media marketing doen. In dit artikel vertellen we je meer over het gebruik van sociale media voor bedrijven. 

Organische en betaalde posts
Je weet waarschijnlijk al wel een beetje hoe sociale media werkt. Op verschillende platformen kan je berichten, foto’s en video’s delen. Mensen die deze posts leuk vinden, kunnen dit laten weten door te reageren of een ‘duimpje omhoog’ of ‘hartje’ te geven. Wie meer berichten van jou op zijn tijdlijn wil zien, kan er ook voor kiezen om je profiel te volgen. Ook voor bedrijven werkt sociale media op deze manier. Je kunt bijvoorbeeld foto’s of video’s plaatsen van nieuwe producten in je webshop en winacties houden. Hiermee bereik je je volgers en hun connecties. Dit is het organische gedeelte van sociale media.

Naast organische posts kan je ook betaalde posts plaatsen. Met social ads kan je een groter publiek bereiken. Je kunt zelf de doelgroep bepalen voor je advertenties. Zo kan je mensen aanspreken die mogelijk veel interesse hebben in jouw producten of diensten, maar jouw bedrijf nog niet volgen op de sociale media kanalen. Zo kan je bijvoorbeeld mensen targeten in een bepaalde regio of een bepaalde leeftijdscategorie. 

Cross mediaal te werk gaan
Het is belangrijk om cross mediaal te werk te gaan. Je sociale media kanalen zijn een verlengde van je website. Je kunt een boodschap op meerdere kanalen delen, maar het is wel van belang om dit op elk kanaal op een net iets andere manier te doen.

Stel je hebt een nieuw product in je webshop. Op je website kan je een blog plaatsen over dit nieuwe product. Deze blog deel je vervolgens op LinkedIn, je plaats een belangrijke quote uit de blog op Instagram en op YouTube laat je zien wat je precies allemaal kunt met dit product. Op elk platform informeer je dus je bezoeker over het nieuwe product, maar overal doe je op een unieke manier.

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *